"יותר מ-100 בני משפחתי נרצחו בשואה": נועה קירל מזכירה את יקיריה

נועה קירל הגיעה לפולין לציון אירועי יום השואה, לקחה חלק בטקס הרשמי ואף תצעד ותופיע במצעד החיים באושוויץ- בירקנאו. רגע לפני הדליקה נר זיכרון לזכר ששת המיליונים שנרצחו, בינהם מאות מבני משפחתה

זמן צפייה: 00:56

בימים אלו מבקרת נועה קירל בפולין, ומציינת השנה את יום השואה במקום בו הכל קרה. אמש, השתתפה יחד עם אביה אמיר קירל בטקס ערב יום השואה בקרקוב וחברי משלחת טיקטוק ומחר תצעד ותופיע במצעד החיים באושוויץ-בירקנאו. מי שתמך לצידה הוא בן הזוג דניאל פרץ, המשחק בקבוצת באיירן מינכן בגרמניה.

"כל שנה אני עושה משהו אחר למען השואה, כי יותר מ-100 בני משפחה נרצחו בשואה אז זה דבר מאוד גדול במשפחה שלי. השואה היא משהו שאני זוכרת כל הזמן, בתור ילדה סבא שלי תמיד היה שם. זה חשוב לזכור ולא לשכוח ואני רוצה להשתמש בכוח שלי". אמיר ונועה הדליקו נר זיכרון לזכר ששת המיליונים שנרצחו בשואה ורבים ממשפחת קירל שנרצחו בשואה.

נועה קירל, דניאל פרץ
נועה קירל, דניאל פרץ | צילום: cmedia שי מסינטר, באדיבות חברת הפקה MPlive

 

נועה קירל היא דור שלישי לשורד שואה מאוסטריה. סבה, אלכס קירל, הצליח לברוח מאוסטריה בשנת 1939 ולעלות לישראל בזמן שמרבית משפחתו, יותר מ-200 איש ואשה, נספו בשואה. סבה נכח כמאבטח בעת הוצאתו להורג של אדולף אייכמן, אדריכל הפתרון הסופי של גרמניה הנאצית.