"אצל צרפתי" במטבח - חווית אוכל וטבע בקיבוץ

בתקופה שבה ישראלים רבים בוחרים לצאת אל הטבע ולנצל כל רגע קטן של חופש, פועלות להן כמה מסעדות ברחבי הארץ אשר ממוקמות באזורים שלרוב קשה למצוא אותם. במסגרת טיול שיצא אליו אחד מחברי המערכת, הוא הגיע לקיבוץ שדה נחום שבצפון וגילה מסעדה משובחת בלב העמק - פנינה של הטבע

"אצל צרפתי" הוקמה לפני כ- 4 שנים בקונספט מיוחד ויצירתי: מסעדה איטלקית מצוינת במהלך השבוע ובסופ"ש- חומוסיה אסלית אותנטית. יצאנו לפגוש את ירון בעל המסעדה להיכרות ובמטרה ללמוד על המסעדה מקרוב: "זה עסק שצמח מתוך חלום ילדות שהיה לי עוד כשהייתי קטן. תמיד חלמתי על לפתוח מקום קטן, שקט, עם כמה שולחנות וטבע מסביב", הוא מספר על הדרך שעבר לפני שהקים את המסעדה: "במשך השנים עסקתי בכל מה שקשור לאוכל ועבדתי בכמה מסעדות בתל אביב. עסקתי במכירות של מוצרי מזון, הנחתי בעברי סדנאות והכול הוביל אותי בסופו של דבר להגשים את החלום בגיל 40 בבית הפרטי שלי".

צילום: אצל צרפתי

קראתם נכון, "אצל צרפתי" היא מסעדה שממוקמת בתוך ביתו של ירון ומשלבת למעשה את כל מי שגר בבית: "מבחינתי זה עסק משפחתי לכל דבר. מי שיגיע אלינו יגלה שהמעבר בין המטבח הביתי למסעדה עצמה הוא בתוך הבית. ככה שלא היה סיכוי שמישהו מהמשפחה לא יהיה חלק מזה. מעבר לכך, העובדים שלנו שמגיעים מבחוץ הפכו גם הם להיות חלק מהמשפחה- הם כל היום אצלי בבית" מחייך וצוחק.

 

המסעדה של ירון מתמחה במנות מיוחדות מהמטבח האיטלקי שמעורר אצלנו הישראלים קנאה כשמדובר על פיצה או פסטה טרייה. כמו באיטליה, גם "אצל צרפתי" מגישים מנות פיצה ופסטה בעבודת יד שנעשית מתוך הלב, לצד רטבים וסגנונות תיבול מיוחדים שנעשים במקום. בתפריט המיוחד לימות השבוע תוכלו למצוא- פיצות, פוקאצ'ות פסטות, ניוקי, סלטים עשירים, מנות ספיישל מתחלפות וקינוחים מתוקים. כל מנות הבצק שמוגשות במסעדה מוכנות בעבודת יד ולפי מתכונים מיוחדים שירון שומר קרוב לליבו כבר שנים.

צילום: אצל צרפתי

"כל מנה במסעדה היא תוצאה של תהליך מחשבה ותכנון מאוד מוקפדים. למשל-הפיצה. הבצק שלנו עובר תהליך התפחה ארוך של בין 24 ל-72 שעות במקרר. הבצק עצמו עשוי מקמח מיוחד שהגיע מאיטליה וגם העגבניות. על הבצק אנחנו מוסיפים מוצרלה טבעית איכותית וטרייה ומשם ישירות אל תנור האבן שלנו" לגבי התוספות אם אתם שואלים, יש את התוספות הבסיסיות וגם כמה מיוחדות- ארטישוק קונפי, תפו"א מדורה ובמקרה של "פיצת השף" מדובר על תוספות מפתיעות שתגלו רק אחרי שתקבלו את המנה שלכם. 

 

בתור התחלה, אנחנו בחרנו את "בלאנקה", פיצה מעולה עם שמנת, ברוקולי וארטישוק וכמובן, איך לא- אקסטרה גבינה שהעצימה את הטעם והחוויה. מאחורי בחירת השם לפיצה המיוחדת עומד סיפור אישי במשפחתו של ירון: בשבוע פתיחת המסעדה נפטרה בלאנקה- סבתא של אשתו של ירון. שמה הקודם של הפיצה היה ביאנקה והוא הוחלף לשם "בלאנקה" במטרה לשמר את זכרה. לטובת החבר'ה שמחפשים אוכל טבעוני או ללא גלוטן, ירון דאג ליצור מנות תואמת לתפריט המקורי שלא ניתן להרגיש בהבדלי טעם או בחוויה. ככה זה כשמתייחסים למטבח ולמנות בו כאל תהליך הכנת אוכל טעים ומדויק.  

צילום: אצל צרפתי

אם הגעתם במקרה אל המסעדה בסוף השבוע תוכלו להינות מה-"חומוס של שישי". החומוס במסעדה נעשה מגרגירי חומוס שגדלים בשדות העמק באזור המסעדה ומשולב עם שמן זין מזיתים ממטעי העמק : "היה לנו חשוב להכניס את הטבע שסביבנו אל תוך המנות שלנו. אנחנו יושבים בחלקת טבע נדירה וזה פשוט מתבקש שנעשה שימוש בתוצרת העשירה שיש סביבנו ונשלב אותה בתוך המנות". לאחר הטיפול בחומוס לפי "שיטת ירון", המנה מוכנה ותוגש אליכם חמה עם תוספות של פול או גרגירים לצד חריף וסלט קצוץ. אם סיימתם ובא לכם עוד, אל דאגה, אפשר גם לעשות "ריפיל" ובקרוב צפויות להתווסף מספר תוספות חדשות לחומוס המיוחד. 

 

המסעדה כשרה ועושה שימוש בחומרי גלם הטובים ביותר שיש בשוק: " בנינו את התפריט בצורה כזו שלא נעשה שום שימוש בחומר גלם תעשייתי. יש לזה חשיבות מבחינת המנות והטעמים. חשוב לנו ליצור אוכל בריא וטעים בו זמנית". אם תציצו במטבח לא תמצאו אבקות וגם לא סוכר לרטבים ולבצק.

 

צילום: אצל צרפתי

שאלנו את ירון מאיפה הוא שואב את ההשראה למנות במסעדה: " הרוב הגדול של המנות הוא מתוך החוויות שלי ומהחיים האישיים שלי. מדי פעם אני נזכר בטיולים במקומות מיוחדים בעולם וישר חושב על הדרך שבה אוכל להעביר את החוויה שלי אל תוך המנה. זה כיף ומאתגר בו זמנית" הוא מוסיף: "חלק מזה קשור מאוד לזה שאני אוהב אוכל שנעשה ע"י שימוש בכמה טכניקות. ולכן יש כאן מנות מיוחדות וספציפיות שמצליחות לעמוד בזה

את השקט והחוויה שהייתה לנו בישיבה בחצר המסעדה, קשה להעביר במילים. זה שילוב של ניחוחות מיוחדים שעולים מהמטבח וטעמים עשירים של המנות לצד כמה ילדים בחצר  שמשחקים וקופצים על טרמפולינה: "לדעתי זה הקסם האמיתי של המקום. ליצור מקום פסטורלי בטבע שמשלב חווית טעמים וניחוחות באירוח ביתי אותנטי". נראה כאילו המסעדה תוכננה במיוחד ליצור חלקה נעימה ומרגשת תוך מחשבה על הפרטים הקטנים והחשובים- קיימת גישה אל חצר המסעדים לאנשים המתניידים בכיסא גלגלים ואזור מיוחד להולכים על 4 שבאים להכיר חברים חדשים. 

 

רעות, סועדת שישבה במסעדה סיפרה לנו: "אני מאוד אוהבת מסעדות ומקפידה ללכת לכל מקום פעם אחת כדי לחוות כמה שיותר. אבל כאן, "אצל צרפתי" זה מקום מיוחד. יש כאן הרמוניה וילדים שקופצים ואנשים שמחייכים והכול יחד יוצר חוויה קסומה כזו שרק בזכותה אני מרשה לעצמי להגיע לכאן יותר מפעם אחת"  היא מספרת: "השילוב של אנשים מחייכים עם אוכל טוב וטבע מהמם הוא כל כך מוצלח שבאחד הימים בתקופה האחרונה שמעתי שירון הפעיל את הקייטרינג בחתונה שהתקיימה כאן בקיבוץ. אם הייתי מכירה את המקום קודם, כנראה שהייתי בוחרת להיעזר בירון גם בחתונה שלי". היא נפרדת מאיתנו בחיוך ומנופפת לירון שבדיוק קפץ למטבח. 

 

כשהוא חזר, ביקשנו מירון לספר לנו קצת על "היום יום" שלו וממה הוא נהנה בעשייה: " אני מאוד אוהב ונהנה מהמפגש עם האנשים. כל אחד מגיע עם סיפור משלו וממקום אחר בארץ. בגלל שאנחנו ממוקמים באזור מיוחד אז המגוון של האנשים שמגיעים לכאן הוא מאוד שונה וזה מרתק. מבחינתי זה לא רק "לעשות אוכל" זה הרבה מעבר לזה- זה לארח זה להעניק משהו מאיתנו לאנשים אחרים. הרי כל הלקוחות מגיעים אליי הבייתה וזו המשמעות מבחינתי של לארח". על מנת לשמר את חווית האירוח, מקפיד ירון להגיע ולקיים סדנאות אוכל במסעדה אליה מתקבצים כמה אנשים לחוויית- "איט וויד". בסדנא מוגשות מגוון מנות מהמטבח לצד שיחה מרתקת והסברים על אופן ההכנה ועל המרכיבים. 

 

משבר הקורונה אילץ את ירון לבצע שינויים ולהתאים את עצמו לתקופה: " כרגע בהתאם להנחיות אנחנו עובדים רק במתכונת של משלוחים. אם אתם שואלים אותי, קשה לי לשים אוכל בקופסאות ולשלוח הבייתה במיוחד כשהמסעדה מציעה חוויה מיוחדת ושונה. אבל,  אנחנו כאן בשביל הלקוחות שלנו בכל מצב, ונהיה כאן גם בעתיד". שינוי נוסף שביצע ירון הוא הפיכת המסעדה לכשרה והוספת מנות חדשות: "החלטנו לקחת את הלימון ולעשות ממנו לימונדה. הפכנו את המקום לכשר וכזה שיכול לארח סדנאות וימי גיבוש לחברות ועובדים. התאמנו גם את התפריט והוספנו ארוחות בוקר מיוחדות בסגנון של בראנצים ומגוון של מנות קלילות וטעימות".

 

רגע לפני סיום, הוא אומר: "חשוב לי שאנשים שיצאו מכאן אחרי הביקור ושירגישו שהייתה להם חוויה טובה. אם זה בדרך חזרה הבייתה מטיול -אז כסיומת טובה לסופ"ש כיף, או אם זה בדרך לטיול אז כ-"סיפתח" מוצלח לסופ"ש שיבוא". 

 

"אצל צרפתי"  מסעדת בוטיק באווירה ביתית

ניתן לבצע משלוחים באזור. 

טלפון להזמנות: 052-373-8286

פייסבוק

אתר הבית