בכיר חמאס: נתפרק מנשקנו אם תוקם מדינה פלסטינית בגבולות 67'

בריאיון ל-AP, אמר סגנו של מנהיג הארגון בעזה יחיא סינוואר, ח'ליל אל-חיה, כי חמאס "מוכן להתפרק מנשקו אם תוקם מדינה פלסטינית בגבולות 1967". לדבריו, בתרחיש כזה, בחמאס "מוכנים להפסקת אש של חמש שנים או יותר"

ח'ליל אל-חיה
ח'ליל אל-חיה | צילום: רויטרס

ח'ליל אל-חיה, בכיר חמאס וסגנו של מנהיג הארגון בעזה יחיא סינוואר, אמר היום (חמישי) בריאיון לסוכנות הידיעות AP כי ארגון הטרור "מוכן להתפרק מנשקו אם תוקם מדינה פלסטינית בגבולות 1967". לדבריו, בתרחיש כזה, בחמאס "מוכנים להפסקת אש של חמש שנים או יותר". בהתייחסו לפעולה הצפויה של ישראל ברפיח, אמר בכיר חמאס כי "מתקפה שכזו לא תשמיד את חמאס. ישראל לא הצליחה להשמיד יותר מ-20% מהיכולות שלנו".

לדבריו, חמאס רוצה להצטרף לארגון לשחרור פלסטין, שהתנועה המרכזית בו היא פת"ח, יריבת חמאס. זאת, כדי להקים ממשלת אחדות בעזה ובשטח הרשות. "כל מי שנלחמו אי-פעם נגד כובשים, ברגע שהם קיבלו זכויות ומדינה ריבונית - הם הפכו למפלגות פוליטיות, והכוחות הלוחמים שלהם הפכו לצבא לאומי".

עם זאת, אל-חיה לא ציין אם הקמת מדינה פלסטינית תסיים את הסכסוך עם ישראל - או תהווה צעד בדרך להשמדתה. כמו כן, הוא לא הביע חרטה על טבח 7 באוקטובר ואף הכחיש שחמאס תקף אוכלוסייה אזרחית במכוון. הוא הוסיף כי המתקפה השיגה את מטרתה - העלאת הסוגייה הפלסטינית על סדר היום העולמי.

בכיר חמאס ח'ליל אל-חיה
בכיר חמאס ח'ליל אל-חיה | צילום: רויטרס

אמירותיו של אל-חיה, השוהה באיסטנבול, מגיעות ברקע הקיפאון במגעים להפסקת אש, ומנוגדות לאמנת חמאס. זאת ועוד, בין חמאס לפת"ח שוררת יריבות קשה. בשנת 2007, חמאס השתלט בכוח על השלטון ברצועה ודחק ממנו את בכירי פת"ח.