נקבע מותו של ייטב לב הלוי, לוחם הימ"מ שנפצע אנוש בטולכרם

בתום ארבעה ימים שבהם נאבקו הרופאים על חייו, בביה"ח בילינסון נקבע מותו של לוחם הימ"מ פקד ייטב לב הלוי, בן 28 מהר גילה - בנו של ניצב בדימוס יורם הלוי, לשעבר מפקד מחוז י-ם - שנפצע אנוש בחילופי אש עם מחבלים בטולכרם

זמן צפייה: 00:22

אחרי שנלחם על חייו במשך ארבעה ימים, נקבע היום (רביעי) מותו של לוחם הימ"מ, פקד ייטב לב הלוי, שנפצע אנושות בהיתקלות עם מחבלים בפעולה בטולכרם. לב הלוי, בן 28 מהר גילה, הוא בנו של מפקד מחוז ירושלים לשעבר במשטרה, ניצב בדימוס יורם הלוי.

בהודעת האבל שפרסמה המשטרה נמסר: "משטרת ישראל ומשמר הגבול מודיעים בצער ויגון רב על נפילתו בקרב של פקד ייטב לב הלוי ז"ל, מפקד ולוחם בימ"מ, שנפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטולכרם. ייטב לב ז״ל פונה באורח אנוש לבית החולים בילינסון, שם נלחמו על חייו בימים האחרונים. יהי זכרו ברוך. הודעה נמסרה לבני המשפחה. משטרת ישראל תעמוד לצד המשפחה השכולה ותלווה אותה לעד".

מבית החולים בילינסון נמסר כי  "לאחר ארבעה ימים בהם הצוותים הרפואיים בבילינסון נלחמו על חייו של לוחם הימ"מ שהגיע לבית החולים עם פציעת ראש אנושה, הבוקר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו לוחם הימ"מ פקד ייטב לב הלוי ז"ל".

פעילות כוחות צה"ל בטולכרם יהודה ושומרון מחבל
פעילות כוחות צה"ל בטולכרם | צילום: דובר צה"ל

במסגרת הפעילות בה נפצע פקד לב הלוי חיסלו הלוחמים ארבעה מחבלים בטולכרם, במבצע שנמשך לאורך יותר מחצי יממה. לאחר פציעתו פונה הפקד לבית החולים בלינסון, ממנו נמסר כי "מצבו מוגדר קשה מאוד והצוות הרפואי נלחם על חייו".

לפי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, שניים מהמחוסלים במסגרת המבצע הם המחבלים שרצחו את אלחנן קליין בפיגוע הירי בבית ליד. לפי הודעת דובר צה"ל שפורסמה בסוף השבוע, במהלך הפעילות הלוחמים סגרו על מבנה שבו התבצרה חוליית המחבלים שפתחה לעברם בירי - והשיבו אש "בטילי כתף ובאמצעים נוספים".

עוד נמסר בהודעת הצבא כי בהמשך "כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף פעמיים את המבנה, בליווי כוחות הנדסה שפעלו להריסת המבנה, ובתום חילופי האש חוסלו חמשת המחבלים. כמו כן, הוחרמו ציוד צבאי וחלקי נשק".