הפיגוע בצריפין: הלוחם נאבק במחבל - שניסה לחטוף את נשקו

מחקירה ראשונית של פיגוע הדקירה בצריפין עולה כי הלוחם שנפצע בינוני נאבק עם המחבל, שניסה לחטוף את נשקו: "נשכב על נשקו תוך ניהול מאבק פיזי עם המחבל, עד שנעצר על-ידי אזרחים שהגיעו למקום"

זמן צפייה: 02:28

שעות אחרי פיגוע הדקירה בצריפין היום (שלישי) שבו נפצעו לוחם צה"ל באורח בינוני וחייל נוסף נפצע באורח קל, אמרו בדובר צה"ל כי "במהלך האירוע המחבל ניסה לחטוף ללוחם שנפצע בינוני את נשקו. חרף פציעתו, הלוחם נשכב על נשקו תוך ניהול מאבק פיזי עם המחבל, עד שנעצר על-ידי אזרחים שהגיעו למקום". עוד נמסר כי "הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחותיהם עודכנו".

המחבל הוא מחמוד עוודה, בן 21 מחברון. המחבל ללא עבר בטחוני או שיוך ארגוני. עם אישור עבודה במעלה אדומים, וככל הנראה נכנס כשוהה בלתי חוקי.

זירת הפיגוע בצומת צריפין
זירת הפיגוע בצומת צריפין | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

זירת הפיגוע בצומת צריפין
מזירת הפיגוע בצומת צריפין | צילום: דיווחים בזמן אמת

החיילים ירו לעבר המחבל וכוחות משטרה עצרו אותו. התבצעות סריקות על מנת לשלול אפשרות לחשוד שני שהסיע את המחבל למקום במידה ולא הגיע ברגל. מסוק משטרתי הוזנק למקום וסורק את הזירה מהאוויר. שני הפצועים פונו לבית החולים אסף הרופא.

פראמדיק מד"א משה גלבשטיין שהגיע ראשון למקום סיפר: "במקום הייתה המולה רבה. אחד מהפצועים שכב על המדרכה והפצוע השני ישב בסמוך אליו. הם היו בהכרה וסבלו מפצעי דקירה בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים. הכנסנו אותם במהירות לניידת לטיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים בסמוך כשמצבו של אחד מהם קשה והשני קל. כוחות הביטחון במקום ניטרלו את המחבל".