אמנון מוכתר, בן 67 מפתח תקווה, נרצח בפיגוע ירי בקלקיליה

אמנון מוכתר, בן 67 מפתח תקווה, נורה למוות בפיגוע ירי בקלקיליה - יממה לאחר ששני מחבלים מהג'יהאד האסלאמי חוסלו בעיר. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים

זמן צפייה: 03:48

אמנון מוכתר, תושב פתח תקווה בן 67, נרצח היום (שבת) בפיגוע ירי בקלקיליה. מוכתר נכנס עם רכבו כדי לערוך קניות בעיר - ונורה למוות על-ידי מחבלים שנמלטו. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים.

גורמי ביטחון אמרו כי מסתמן שהאירוע על רקע לאומני, שבו נרצח אזרח ישראלי על-ידי מחבלים בעת שהותו בקלקיליה. הם הדגישו כי "השהייה בשטחי A אסורה ומסוכנת עבור אזרחים ישראלים. עד כה, היו למעלה מ-350 פעילויות בעיר מתחילת המלחמה, חמישה מבצעים חטיבתיים ומעל ל-40 מחבלים שחוסלו. אמש, בפעילות משותפת של צה"ל, משטרה ושב״כ חוסלו שני מחבלים מבוקשים. האחד, פעיל ג'היאד איסלאמי חמוש שתכנן לבצע פיגוע בטווח זמן מיידי. השני, פעיל חמאס. כוחות שהו בעיר כ-14 שעות בזמן שהמחבל התחבא בבית החולים בעיר. כוחות החטיבה פעלו כל לילה בעיר ולפעמים גם באור יום, ביצעו מעצרים, סריקות וחיפושי אמל"ח וגם חיסלו מעורבים. לאחר כחודש וחצי חוסלה תשתית טרור שמנתה כ-30 פעילים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406220914' autoplay='0' credit='' desc='רכב הישראלי שהוצת' poster='' kid='1_7o5h8051' duration='8']

מדובר צה"ל נמסר כי "כוחות צה"ל פועלים כעת במרחב קלקיליה, לאחר שנקבע מותו של אזרח ישראלי שנמצא לפני זמן קצר ירוי במרחב. כוחות צה"ל ומשטרת ישראל חוקרים את נסיבות האירוע". בתיעודים מהזירה ניתן לראות כי רכבו של הישראלי הוצת, והפלסטינים הפיצו תמונות של רישיון הנהיגה שלו.

חשד לפיגוע בקלקיליה
חשד לפיגוע בקלקיליה

מהמנהל האזרחי נמסר: "החל מקבלת הידיעה על פציעתו של הישראלי, פעלו קציני מפקדת תיאום וקישור אפרים מול מנגנוני הביטחון הפלסטינים, במטרה לשמור על ביטחונו של הישראלי. החל מאשפוזו בבית החולים ובמהלך העברתו לשטח ישראל, אבטחו המנגנונים את הפצוע".

ממנהלת תיאום וקישור נמסר: "בשעה האחרונה התקבל בעדכון על ירי באזרח ישראלי יהודי בעיר קלקיליה. הוא פונה לקבלת טיפול ראשוני בבית החולים הממשלתי בעיר. בפעילות קציני המנהל האזרחי, הועבר הישראלי לפני דקות אחדות לאמבולנס של מד"א במוצב 422".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406220927' autoplay='0' credit='' desc='כוחות צה"ל נכנסים לקלקיליה' poster='' kid='1_vmnsmnb1' duration='13']

כוחות צה"ל בכניסה לקלקיליה
כוחות צה"ל בכניסה לקלקיליה | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

לפני יומיים, ישראלי כבן 70 נפצע באורח קשה לאחר שנשדד על-ידי פלסטינים באזור נבי אליאס, הסמוך לקלקיליה - ומותו נקבע לאחר זמן קצר בבית החולים, ככל הנראה לאחר שסבל מאירוע לבבי. בעקבות התקרית, נכנסו כוחות צה"ל לקלקיליה כדי לערוך סריקות אחר החשודים. במקום התפתחה הפרת סדר שכללה זריקת אבנים. הלוחמים השיבו אש, ממנה נפגע פלסטיני.

אתמול, במסגרת פעילות משותפת של מהמשטרה, שב"כ וצה"ל במרחב קלקיליה, שני מחבלים מהג'יהאד האסלאמי חוסלו כאמור, לאחר שהתנגדו למעצר ופתחו באש לעבר הכוחות. על-פי הודעת דובר צה"ל, אקדחים אותרו על שני המחבלים שחוסלו. עוד נמסר כי אחד מהמחבלים שחוסלו תכנן לבצע פיגוע במרחב.