מטח לגליל: אזרח בן 28 נרצח מפגיעת רקטה בקיבוץ הגושרים

ימים אחרי ש-12 ילדים נרצחו מפגיעת רקטה במג'דל שמס - פגיעה ישירה בקיבוץ הגושרים גרמה למותו של ניר פופקו, תושב הקיבוץ בן 28. כ-10 שיגורים חצו מלבנון, חלקם יורט. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי. התרעות על חדירת כטב"מים בגליל

זמן צפייה: 03:08

ניר פופקו, בן 28 מקיבוץ הגושרים, נרצח אחר הצהריים (שלישי) מפגיעה ישירה של רקטה שנורתה מלבנון בקיבוץ שבאצבע הגליל, ימים אחרי ש-12 ילדים נרצחו מפגיעה ישירה של רקטה במג'דל שמס. במועצה האזורית גליל עליון קראו לתושבי הקיבוצים יפתח, מנרה, משגב עם, כפר גלעדי, מעיין ברוך, הגושרים, דפנה, דן ושניר להיכנס למרחבים מוגנים. תושבי שמונת קיבוצי העמק הלא מפונים מתבקשים לשהות בסמוך למרחבים מוגנים, לצמצם תנועה בישוב ולהימנע מהתקהלויות: "כמו כן, יש לסגור את הבריכות בקיבוצים אלו". גם תושבי קריית שמונה הונחו להישאר ליד מרחבים מוגנים.

הפראמדיקית יובל לוי וחובשי מד"א נועם וולף ונדב אורן סיפרו: "הגענו לזירה וראינו על השביל גבר כבן 30 עם פצעי רסיסים בפלג גופו העליון. הוא היה מחוסר הכרה ומיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה - שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

זירת הנפילה בגושרים
זירת הנפילה בגושרים

מצה"ל נמסר כי "זוהו כ-10 שיגורים שחצו משטח לבנון. מרבית השיגורים יורטו. זוהתה נפילה במרחב הגושרים ודווח על אזרח שנפגע. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי. מוקדם יותר תקפו מטוסי קרב תשתית טרור של חיזבאללה במרחב ג'בשית שבדרום לבנון".

מהמשטרה נמסר: "שוטרים וחבלני המשטרה של המחוז הצפוני מבודדים כעת את זירת הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. משמעת אזרחית - מצילה חיים אנו קוראים להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל".

מגרש הכדורגל במג'דל שמס, ביום שאחרי האסון
מגרש הכדורגל במג'דל שמס, ביום שאחרי האסון | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

ביום שבת נרצחו כאמור 12 ילדים מפגיעה ישירה של רקטה במגרש כדורגל במג'דל שמס שבצפון רמת הגולן. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר כי הרקטה שוגרה מצפון לכפר שבעא שבדרום לבנון, והוסיף: "חיזבאללה אחראי להרג הילדים. נגיב בהתאם". שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל וראשי המוסד ושב"כ ואמר: "הוצגו אפשרויות הפעולה נגד חיזבאללה, מערכת הביטחון הונחתה בהתאם". בכיר ישראלי אמר לרשת "סקיי" כי "התגובה תהיה קשה, אך אנו לא מעוניינים להיגרר למלחמה כוללת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח באותו ערב עם מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, שייח' מואפק טריף, והביע "זעזוע עמוק מרצח הילדים והחפים מפשע על-ידי חיזבאללה. ראש הממשלה ביקש להעביר בשם כל עם ישראל תנחומים הנשלחים מעומק הלב למשפחות הנרצחים ולעדה הדרוזית כולה.ראש הממשלה הבהיר שישראל לא תעבור על המתקפה הרצחנית לסדר היום, ושחיזבאללה ישלם על כך מחיר כבד שהוא טרם שילם עד כה".