המהומות בשטחים: תושב בית אל נעצר בחשד למעורבות ברצח פלסטיני

החשוד בן ה-35, בעל רישיון נשק פרטי, נעצר בתום חקירה בשב"כ בחשד למעורבות במותו של פלסטיני במהלך המהומות שפרצו בעקבות הפיגוע בו נרצח הנער בנימין אחימאיר. מעצרו הוארך עד יום שני. עורכי דינו טוענים: "מדובר במעצר שווא"

זמן צפייה: 00:31

תושב בית אל כבן 35 נעצר אמש בחשד למעורבות ברצח פלסטיני במהלך המהומות שפרצו באזור בנימין לפני כשלושה שבועות בעקבות הפיגוע בו נרצח הנער בנימין אחימאיר, והבוקר (שישי) הוא הובא לדיון בבית משפט השלום בירושלים, בסופו הוארך מעצרו עד יום שני. החשוד, בעל רישיון נשק פרטי, זומן אתמול לתחקור בתחנת משטרה ולאחריו הועבר להמשך חקירה בשב"כ, כאשר בסופה כאמור הוא נעצר.

החשוד, נשוי ואב לשלושה, נמצא בשירות מילואים פעיל עד סוף השנה כחלק מכיתת הגמ"ר (הגנה מרחבית) בבית אל, אך אזור ביתין בו נהרג הפלסטיני הוא לא חלק מגזרת פעילותו.

עורכי הדין אריאל עטרו ואסף גונן, אשר מייצגים את החשוד מטעם ארגון חוננו, מסרו: "מדובר במעצר שווא של אדם חף מפשע. הוא זומן אתמול בבוקר למשרדי השב"כ בפ"ת, נאמר לו שהוא לא חשוד בשום עבירה, ביקשו ממנו חומר רקע על מה שקורה באזור, כשסרב לשתף איתם פעולה, כסנקציה זימנו את חוקרי המשטרה, הודיעו לו שהוא עצור ואז אמרו לו שהוא כן חשוד, כמה מפתיע, כניסיון לגרום לו לשתף פעולה הוא נעצר, אנחנו נעשה הכל כדי שהוא יבלה את השבת בבית".

מכונית פלסטינית שנשרפה במהלך העימותים באל-מוע'ייר אחרי רצח בנימין אחימאיר
מכונית פלסטינית שנשרפה במהלך העימותים באל-מוע'ייר אחרי רצח בנימין אחימאיר | צילום: פלאש 90

גופתו של בנימין אחימאיר בן ה-14 אותרה בשבת, 13 באפריל, אחרי יממה של חיפושים שהחלו כשהנער יצא לרעות צאן ליד המאחז מלאכי השלום ונעלם. אחרי שנודע דבר מותו, עימותים אלימים בין מתנחלים לפסלטינים פרצו ברחבי יהודה ושומרון, ולפי צה"ל עשרות נפגעו.