מיכאלי לקיש: "הענק לפרץ את פרס ישראל על תרומתו לביטחון"

בכתב ששיגרה לשר החינוך יואב קיש קראה ח"כ מיכאלי להעניק את פרס ישראל לשר הביטחון לשעבר עמיר פרץ "על תרומתו הייחודית לביטחון ישראל ולפיתוח מערכת כיפת ברזל"

ח"כ מרב מיכאלי
ח"כ מרב מיכאלי | צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, שיגרה היום (חמישי) מכתב לשר החינוך יואב קיש בקריאה להעניק את פרס ישראל לשר הביטחון לשעבר עמיר פרץ. "במיוחד בעת הזו", כתבה מיכאלי, "פעל להענקת פרס ישראל לעמיר פרץ על תרומתו הייחודית לביטחון ישראל ולפיתוח מערכת כיפת ברזל".

עוד ציינה מיכאלי במכתב כי "חילוקי הדעות שלי עם עמיר פרץ אינם סוד, ואינני נמצאת איתו בקשר. אבל בהסתכלות לאומית מפוכחת, ראוי שבימים אלה במיוחד, תהיה הכרה הולמת בתרומתו של פרץ לעיצוב יכולות ההגנה האווירית של מדינת ישראל, ההגנה על העורף וביטחון ישראל - בדמותה של פרס ישראל".

מיכאלי כתבה עוד: "זה שנים ארוכות שכיפת ברזל מגינה על אזרחיות ואזרחי ישראל בכלל ובדרום בפרט. היום, אחרי חצי שנה של לוחמה בדרום ועימות מוגבל בצפון במהלכה שוגרו יותר מ- 12 אלף רקטות וכטב"מים, וביתר שאת לאחר המתקפה האווירית חסרת התקדים של איראן, תרומתן הקריטית של דוקטרינת ההגנה האווירית ושל כיפת ברזל לביטחון המדינה, ניכרות יותר מאי פעם. ההחלטה על פיתוח כיפת ברזל התקבלה ע"י עמיר פרץ, על אף התנגדותם של רבים. פרץ, שהיה הראשון לשים את ההגנה על העורף על האזרחיות והאזרחים בראש מעייניו, אישר את פיתוח כיפת ברזל ופעל לקידומה כדי לוודא שאף אזרחית ואזרח לא ייפגע כתוצאה מאיומים אוויריים".

עמיר פרץ
עמיר פרץ | צילום: חדשות 13

"החלטתו האמיצה של עמיר פרץ", הוסיפה מיכאלי, "לא רק שהצילה חיים רבים, אלא גם עיצבה מחדש את מצבה האסטרטגי ויכולת ההגנה של מדינת ישראל אל מול אויבותיה, דורות קדימה. פרץ עשה זאת כנגד כל הסיכויים, ועל אף ביקורת רבה שספג בגין ההחלטה, מתוך חזון ומחויבות עמוקה למדינת ישראל ולביטחונה. לפרץ הסטוריה ארוכה של עשייה ציבורית, הוא מגלם סיפור ישראלי יוצא דופן, כקצין מצטיין בחיל חימוש - שאף נפצע במהלך שירותו ועבר תקופת שיקום ארוכה - וכראש עיריית שדרות, יו"ר ההסתדרות, חבר כנסת ושר בממשלות ישראל"