בפעם החמישית ברציפות: מחיר הדלק יזנק ל-7.90 ש"ח לליטר

ברקע המלחמה, מחיר הדלק צפוי לעלות פעם נוספת בלילה שבין שלישי לרביעי, ולרשום עלייה של כמעט שקל לליטר מתחילת השנה. ההתייקרות נובעת בין היתר מהיחלשות השקל מול הדולר, ומעליית המס שגובה המדינה על כל ליטר. הקפיצה במחיר עלולה לבוא לידי ביטוי גם על המדפים ברשתות השיווק

זמן צפייה: 02:13

ברקע המלחמה, יוקר המחייה ממשיך להכות, ומסתמן כי בלילה שבין שלישי לרביעי יזנק מחיר הדלק בפעם החמישית ברציפות, ויעלה לרמה של כ-7.90 ש"ח לליטר בנזין. הדבר יביא להתייקרות של כמעט שקל אחד לליטר מתחילת השנה.

מדובר בשיא של תקופה ארוכה, והפעם פחות בגלל האירועים בשוק האנרגיה העולמי - ויותר כתוצאה מגורמים תוצרת בית. כך, ההיחלשות של השקל מול הדולר בחודש האחרון, בעקבות חילופי המהלומות מול איראן, וגם העלאת המס שגובה המדינה על ליטר דלק כדי שיוצמד למדד המחירים לצרכן, תרמו למצב הנוכחי.

תחנת דלק במבשרת ציון
תחנת דלק במבשרת ציון (ארכיון) | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

המהלך יביא לכך שהכנסות המדינה לא יפגעו, ומי שמשלם על כך יהיו הנהגים. כך למשל, משפחה ממוצעת שממלאת שש פעמים בחודש כ-40 ליטר דלק, צפויה להיפגע בעקבות השינוי המצטבר מתחילת השנה בכ-200 שקלים לחודש. ההתייקרות לא נשארת רק באגף הרכב ובתחנות הדלק. למשל, שינוע של מוצרים רבים יתייקר, מה שעלול לבוא לידי ביטוי גם בעליית מחירים על המדפים של רשתות השיווק.