"חזר הביתה": קברו של שחר צמח מבארי, שנרצח בטבח, הועבר לקיבוץ

שחר צמח (39), חבר כיתת הכוננות בבארי, נלחם במחבלי חמאס -7 באוקטובר עד טיפת דמו האחרונה. עם תחילת המתקפה והטבח, הוא התמקם ליד המרפאה, ירה לעבר המחבלים עד שאזלה לו התחמושת - והציל חיים. שחר נטמן בבית העלמין הצבאי הארעי במודיעין והיום, בטקס מרגש בנוכחות משפחה וחברים, הועבר קברו לקיבוץ: "בסוף זה הבית שלו, שאליו הוא חוזר"

זמן צפייה: 00:37

המכה הקשה שספג קיבוץ בארי הייתה יכולה להיות קשה עוד יותר, אם שחר צמח (39), חבר כיתת הכוננות, לא היה נאבק במחבלים עד טיפת דמו האחרונה. בבוקר של אותה שבת הוא התמקם ליד המרפאה, ירה לעבר המחבלים עד שאזלה התחמושת - והציל חיים. היום (רביעי), בטקס מרגש בנוכחות משפחה וחברים - הועבר קברו מבית העלמין הצבאי הארעי במודיעין לקיבוץ.

חבר כיתת הכוננות מבארי נלחם עד הכדור האחרון: "הציל אותנו"

אמו של שחר, שלומית, אמרה: "היה לנו חשוב מאוד להעביר את הקבר של שחר לבארי לפני יום הזיכרון, כי בסוף זה הבית שלו - שאליו הוא חוזר באופן הזה".  אביו, דורון, אמר קדיש על קברו.

שחר צמח ז"ל ובתו נטע
שחר צמח ז"ל ובתו נטע

ב-7 באוקטובר, כאמור, עם תחילת המתקפה והטבח של מחבלי חמאס, התמקם שחר ליד נקודת איסוף הפצועים במרפאת השיניים בבארי - וחיפה באש על חבריו. למחבלים צעק באנגלית “I’m not your enemy”.

שחר, בוגר תואר ראשון בכלכלה, פוליטיקה וממשל מאוניברסיטת בן גוריון, פגש במהלך לימודיו את עפרי - שלימים הפכה לרעייתו. הוא עבד כסמנכ"ל הכספים של דפוס בארי והניח אחריו הורים, ארבעה אחים, אישה ובת.

"שחר היה איש תאב חיים, אוהב אדם, אופטימי, אמיץ, שראה כל אתגר בחיים כהזדמנות", מסרה משפחתו.