קרובי חטופים בבארי: "פתאום פילדלפי חשוב? תגיעו לעסקה"

ברקע יציאת משלחת ישראלית בדרגי עבודה לסבב שיחות נוסף בקטר, קרובי חטופים ופעילים יצאו בתל אביב והגיעו לבארי, בדרישה להגיע לעסקה

זמן צפייה: 00:00

בניסיון להפעיל לחץ נוסף על הממשלה בצל הקיפאון במגעים מול חמאס, בני משפחות החטופים הובילו היום (רביעי) שיירת מכוניות שכללה כ-300 כלי רכב, שיצאה מכיכר החטופים בתל אביב לגבול עזה בדרישה להגיע לעסקה. בהזנקת השיירה השתתפו שירה אלבג, שבתה לירי חטופים, חגית חן - אמו של איתי וזיו עבוד - בת זוגו של החטוף אליה כהן. מחר יפגינו המשפחות בגבול עזה. בעקבות הנחיות גורמי הביטחון, האירוע יתקיים בנוכחות המשפחות בלבד.

סמוך ל-19:00 הגיעה השיירה לבארי. אליה דנציג, נכדתו של אלכס דנציג, אמרה: "נתניהו, אל תפקיר אותם למותם". אלה בן עמי, ששני הוריה נחטפו, אמרה: "פתאום ציר פילדלפי שלא היינו בו 18 שנה נהיה חשוב כל כך. יש פה בחירה ברורה על השולחן - לקחת עסקה ולהציל חיים או לתת להם למות ולהוציא רק גופות מעונות. הכול על הידיים שלך, ראש הממשלה. כך תיזכר".

שיירת משפחות החטופים מתל אביב לגבול עזה
צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
שיירת משפחות החטופים מתל אביב לגבול עזה
צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
שיירת משפחות החטופים מתל אביב לגבול עזה
צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שיירת המכוניות יצאה במקביל להמראת משלחת בהובלת גורמים מדרגי העבודה של צה"ל, המוסד ושב"כ לדוחא. אמש אמרו בכירים ישראלים כי חלה התקדמות בסוגיית זהות המחבלים שישוחררו במסגרת עסקה, אך התריעו: "בלי התגמשות של נתניהו על פילדלפי - המו"מ יתפוצץ תוך ימים".

המשלחת הישראלית יוצאת לקטר כשתי יממות לאחר שהסתיימה ללא התקדמות פסגת מו"מ נוספת בקהיר, בה השתתף ראש המוסד דדי ברנע. תוצאות השיחות היום בדוחא הן שיקבעו האם בהמשך תצא משלחת נוספת בהשתתפות הגורמים הבכירים יותר המעורבים במו"מ מטעם ישראל, ובהם ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף במיל' ניצן אלון.

שיירת משפחות החטופים מתל אביב לגבול עזה
צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
מכונית מהעוטף בשיירת משפחות החטופים
מכונית שנפגעה ב-7 באוקטובר בשיירת משפחות החטופים | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
מכונית מהעוטף בשיירת משפחות החטופים
צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408280857' autoplay='0' credit='' desc='עינב צנגאוקר: "הממשלה שמפקירה לא יכולה להוביל אירוע זיכרון"' poster='' kid='1_kmt81mxl' duration='69']

עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, התייחסה הבוקר גם היא לסערת הטקס הממשלתי, והודיעה כי תשתתף באירוע של משפחות החטופים והנרצחים. "גם אני אשתתף בטקס הלאומי לציון 7 באוקטובר שמאורגן על ידי המשפחות, הטקס של העם", הודיעה צנגאוקר.

"ממשלה שהאסון קרה במשמרת שלה ומפקירה את החטופים אינה יכולה להוביל את אירוע הזיכרון ששייך לעם", הוסיפה, וקראה פעם נוספת לממש עסקת חטופים: "במקום טקס המפלג את העם, על הממשלה להביא את העסקה שתציל חיים ותאחד את העם".

צנגאוקר, ילידת אופקים, פנתה בהמשך לתושבי העיר: "קוראת לתושבי אופקים לא לשתף פעולה עם הטקס הפוליטי והמפלג שהממשלה מתכוונת לקיים בעיר".