עימותים ועצורים במחאה נגד הממשלה בת"א; איילון נחסם

גם הערב, בעשרות מוקדים ברחבי הארץ: הפגנות מחאה נגד הממשלה בקריאה ל"בחירות עכשיו". המשטרה הכריזה על ההפגנה בקפלן כבלתי-חוקית - ועשרות מוחים חסמו את איילון צפון באזור מחלף ההלכה. חלק נעצרו, המשטרה השתמשה במכת"זית לפיזור המפגינים

זמן צפייה: 02:57

משפחות החטופים קיימו הערב (שבת) עצרת לתמיכה בחטופים בכיכר החטופים בתל אביב בסימן "19 נשים בשבי חמאס - יום האישה 2024". ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "יום האישה השנה - עוד יום בו נשים סובלות ועוברות התעללויות בלתי פוסקות בשבי החמאס". במקביל, נערכו מחאות נגד הממשלה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה וברחוב קפלן שבת"א בקריאות "בחירות עכשיו". משפחות החטופים חסמו את קפלן, מפגינים נגד הממשלה חסמו את איילון צפון באזור מחלף ארלוזורוב. עימותים אלימים נרשמו בין המוחים לכוחות הביטחון. 16 מפגינים נעצרו, המשטרה השתמשה במכת"זית כדי לפזר את ההפגנות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403092100' autoplay='0' credit='' desc='משפחות החטופים חוסמות את הכביש בסמוך לקריה' poster='' kid='1_ip5ddf1x' duration='13']

מדוברות המשטרה נמסר: "הערב במסגרת מחאה שאושרה על-ידי המשטרה ונערכה כסדרה, בהתאם לתנאים שנקבעו וללא חריג, הגיעו מוחים שהפגינו באופן לגיטימי למתחם שהוקצה לטובת המחאה, כאשר בתום המחאה רוב הציבור התפנה מהמקום. במקביל, התקבצו מספר מפגינים אשר הפרו את הסדר, פרצו גדרות, השליכו רימון עשן לעבר הצומת והפעילו רימון גז בקרב המפגינים והשוטרים. בהמשך, קומץ מפגינים ירדו וחסמו את כביש 20 לכיוון צפון - כל זאת על מנת לפגוע במרקם התקין של שגרת החיים, תוך ניסיונות לחסום ציר תנועה ולמנוע את חופש התנועה מכלי רכב שנעו על הציר. כוחות המשטרה פינו את המפגינים מהכביש וביצעו מעצרים של מפרי הסדר. במהלך ההפגנה הבלתי חוקית, נעצרו 16 מפירי הסדר שהועברו לחקירה בתחנת המשטרה. בתוך כך נרשמו 5 דוחות בגין הפרעה לתנועה. כלל הכבישים נפתחו לתנועה".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2409032046' autoplay='0' credit='' desc='אגם גולדשטיין ששוחררה מהשבי בעצרת החטופים' poster='' kid='1_b6ud70n4' duration='322']

אגם גולדשטיין אלמוג אמרה בעצרת: "כבר עברו יותר ממאה ימים מאז ששוחררתי משבי החמאס. ועצוב פה מאוד. הורים שנעלמו להם הילדים ביום אחד, נכדים שהסבים והסבתות שלהם פתאום לא מופיעים, אישה שיולדת את בנה בזמן שבעלה יושב בשבי, חיילים שיוצאים לקרב ולא חוזרים, למעלה מאלף נרצחים והרוגים 134 חטופים. אזרחים וחיילים. אומנם שוחררתי מהשבי, אך דבר לא השתנה כי אני עדיין עומדת כאן היום ומבקשת שגם הם והן יחזרו. מה עוד אגיד? באיזה מילים אבחר? עושים הכול, ואתם עדיין שם. שוחררתי, אך אני עדיין עומדת כאן היום. שיתפתי בחלק מהזוועות שחוויתי שם, שהגברים והנשים האחרים חוו ועדיין חווים שם, ואין חדש תחת השמש. סרטון שפורסם כבר לפני יותר מחודש בו דניאלה, קארינה ודורון מתחננות שנציל אותם, מדברות על גודל הסכנה, הקלטה ששוחררה השבוע של שיחה בין מחבלי החמאס, בה היו מאושרים על זה שהצליחו לחטוף אישה, או איך הם קראו לה ? סוסה אצילית. ואין חדש תחת השמש".

באופן חריג, אגם פנתה לחמאס, ואמרה: "הכאב והכעס זורמים לי בדם, אבל אצטרך להניח להם לרגע ולפנות אליכם. אם נשארה בכם קצת אנושיות - שחררו את החטופים. לפי מה שלימדו אותי על האיסלאם, זו דת שמאמינה בהוספת טוב לעולם ומתנגדת לעוול. בקוראן פסוקים האומרים במפורש - התנהגו היטב לנשים. קיים גם פסוק המדבר על החזקת שבויים, על האופן בו מותר על פי הדת להחזיק בהם. ולנו רק נותר לקוות שקיימת בכם אנושיות מסוימת, או אפילו רק שקיבלתם משימה לשמור עליהם בחיים". עוד פנתה אגם לאזרחי מדינת ישראל: "תשמרו לעצמכם את התגובות הנוראיות כלפי חלק מהחטופים שחזרו, אנחנו היינו, והם עדיין קורבן של המדינה. אנחנו צריכים להתאחד למען החזרה שלהם משם, למענם, ולמען הנופלים והנרצחים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403092037' autoplay='0' credit='' desc='עימותים בהפגנות נגד הממשלה בקפלן בת"א' poster='' kid='1_fjsw16ao' duration='18']

עימותים ועצורים בהפגנה נגד הממשלה בקפלן בת"א
עימותים ועצורים בהפגנה נגד הממשלה בקפלן בת"א

שירה אלבג, אמא של לירי אלבג בת ה-19 שנחטפה לעזה, סיפרה היום לחדשות 13: "פניתי יחד עם אמהות נוספות לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, וביקשנו לפגוש אותה כדי לדבר איתה 'מאמא לאמא' - אך כבר שבועיים שהגברת נתניהו לא פגשה אותנו או ענתה לנו". בחג החנוכה התקיימה פגישה בין שירה אלבג לגברת נתניהו, אז הבטיחה נתניהו שתעמוד לצידן של משפחות החטופות ותפעל לשובן של הבנות.

אתמול, בני משפחות חטופים ופעילים למען שחרור החטופים חסמו את כביש 1 בסמוך למחלף השלום. המשפחות קראו לרה"מ נתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אתה הראש וזו האחריות שלך להחזיר אותם הביתה. לך לעסקה, התעלם מבן גביר וסמוטריץ, והחזר הביתה את מי שהפקרת ונמצאים כבר 154 ימים בגיהנום. אין ניצחון מוחלט בלי החזרת החטופים, ואם אינך מסוגל להביא עסקה עכשיו, פנה את מקומך למי שכן". ממטה משפחות החטופים והנעדרים נמסר: "בני המשפחות השוהים במקום נכנסו לתוך כלובים במטרה להזכיר לראש הממשלה, ולציבור כולו, רגע לפני סעודת השבת, שהחטופים נרקבים בגיהנום כבר 154 ימים. בכלובים שהו כעת איילה מצגר, שחר מור, יפעת קלדרון, יעל אור ודן פלטי. בני המשפחות קוראים לציבור להתעורר ולדרוש מהממשלה והעומד בראשה עסקה עכשיו, ומציינים כי אם לא תהיה עסקה עכשיו, נקבל אותם בחזרה בארונות, אם בכלל".

משפחות החטופים חוסמות את כביש 1
משפחות החטופים חוסמות את כביש 1 | צילום: מטה המשפחות

ביום חמישי, משפחות החטופים התכנסו מחוץ לשער שאול בקריה, ודרשו פגישה מיידית עם חברי קבינט המלחמה שהתכנסו באותה שעה לדון במשא ומתן על עסקה. אלה בן עמי, ביתו של החטוף אוהד בן עמי אמרה לצד אימה רז בן עמי ששוחררה מהשבי: "היום לפני 100 יום אמא שלי חזרה מהשבי. היום לפני 100 יום הייתה העסקה האחרונה. אמא שלי כבר 100 ימים בישראל והם 100 ימים נוספים שם. זה מטורף, כי היא חזרה ואמרה שלא הייתה יכולה להחזיק עוד שבוע אם היא הייתה נשארת שם. עכשיו עברו עוד 100 יום מהרגע שחזרה. חייבים להחזיר אותם הביתה, הם צריכים להיות בבית, הם לא ישרדו שם. אני חלמתי שאבא שלי מחבק אותי. אני טסה למשלחת בפריז כי אני עושה את מה שאמרתם, אני הולכת לדבר בעולם ולנסות לשכנע אותם להחזיר אותם הביתה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403091632' autoplay='0' credit='מטה המשפחות' desc='בתו של החטוף אוהד בן עמי מחוץ לקריה' poster='' kid='1_0dx6usig' duration='173']

אלה הוסיפה: "אני צריכה את אבא שלי בבית וכך גם כל המשפחות צריכות את האהובים שלהם בבית. בין אם בחיים או בין אם להביא אותם לקבורה ראויה בישראל. כולם צריכים לחזור! זהו נגמר! 100 ימים מאז העסקה האחרונה. 100 ימים! זה לא הגיוני שאמא שלי כבר 100 ימים פה ואבא שלי לא איתה. הם צריכים להיות בבית אתמול. תצאו אלינו, תדברו אלינו, תדברו איתנו. תגידו לנו איך אפשר לעזור לכם כדי שהם יהיו בבית. אני אטוס לכל מקום בעולם, כדי שהם יהיו בבית. אבל בשביל זה אני צריכה את המדינה שלי שתגיד לי מה לעשות ואיך לעזור. אנחנו יכולים להיות השגרירים של כולם של כל מדינת ישראל, אנחנו צריכים שאתם תעזרו לנו. קבינט, צאו החוצה, צאו לדבר איתנו. עכשיו!".