המפכ"ל נגד המפגינים בקפלן: "גררו אותנו לפרובוקציה"

רב-ניצב יעקב שבתאי התייחס לאירועי המחאה במוצאי שבת ולאירועים האלימים שתועדו: "איש מאיתנו לא ייתן שתפגע אמו של חטוף או שייפצע אב שכול שבאו להביע את כאבם. עבודת המשטרה הייתה תמיד קשה ואפילו כפוית טובה - ומעתה היא תהיה קשה עוד יותר"

זמן צפייה: 00:44

בפתח ישיבת סגל הפיקוד של משטרת ישראל היום (שני), התייחס המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי לאירועי המחאה במוצאי שבת ולאירועים האלימים שתועדו. הוא אמר:  "ב-7 באוקטובר נפל דבר בישראל, נפער פצע גדול בלב העם. עלינו החובה למצוא את נקודת האיזון בין שמירה על החוק והסדר הציבורי ובין החמלה הנדרשת במצב המורכב והכואב אליו נקלעה המדינה. איש מאיתנו לא ייתן שתפגע אמו של חטוף או שייפצע אב שכול שבאו להביע את כאבם. עבודת המשטרה הייתה תמיד קשה ואפילו כפוית טובה - ומעתה היא תהיה קשה עוד יותר. מנגד, לצערנו, קבוצה שאינה נמנית עם משפחות החטופים הצליחה לגרור אותנו לתמונות שאנחנו לא רוצים לראות; לא עמדה בסיכומים שהוגדרו ועוררה את הפרובקציה תוך עימות עם השוטרים. לקבוצה זו אני קורא, בואו נשמור יחד על הסדר הציבורי והכללים על מנת לאפשר את זכות המחאה באיזון הולם וראוי מבלי לפגוע בשגרת החיים של מאות אלפי תושבים.

"אני קורא לכל מפקד, אנחנו שולחים את שוטרינו למשימה מורכבת זו. השוטרים הללו עושים עבודת קודש במסירות אין קץ. ניתן להם את כל הכלים להתמודד עם המשימה ונהיה לצידם. עלינו להתבונן לא בהמון, אלא באדם שעומד מולנו ולעשות הכל כדי לשמור על החוק, אבל חשוב עוד יותר, לוודא שהאדם שעומד ממול, יחזור בריא ושלם לביתו. נמשיך להתעלם מהקולות הפוליטיים המנסים לגרור את המשטרה לויכוחים מפלגים ונמשיך לפעול מתוך נאמנות למדינה. זוהי משימה מורכבת מאין כמוה אבל אני סומך על מפקדי ושוטרי משטרת ישראל שיעמדו בה".

עימותים ועצורים בהפגנה נגד הממשלה בת"א, המשטרה הפעילה מכת"זית
עימותים ועצורים בהפגנה נגד הממשלה בת"א, המשטרה הפעילה מכת"זית | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
עימותים ועצורים בהפגנה נגד הממשלה בת"א, מכת"זית הופעלה
עימותים ועצורים בהפגנה נגד הממשלה בת"א, המשטרה הפעילה מכת"זית

21 מפגינים נעצרו במוצאי שבת נעצרו לאחר שניסו לחסום את הצומת המרכזי, ולראשונה מאז 7 באוקטובר - המשטרה הפעילה מכת"זית והשתמשה בפרשים כדי לפזר את ההפגנות. במקביל, התקיימה הפגנה של משפחות החטופים במגדל המוזיאון שבעיר. ממטה המשפחות נמסר: "אנו אומרים לקבינט המלחמה ולעומד בראשה: 'הבחירה החשובה ביותר היא הבחירה בחייהם של היקירים שלנו!'. העצרת מתקיימת בסימן "בוחרים בחטופים" - אלו הבחירות החשובות ביותר על הפרק". כמו כן, הפגנות נוספות נגד הממשלה התקיימו במספר מוקדים ברחבי הארץ, בקריאה להקדמת הבחירות.

אילנה גריצווסקי קמחי (30) ששוחררה מהשבי נפגעה ממכת"זית יחד עם אימו של בן זוגה החטוף מתן צנגאוקר (24), שנחטף יחד איתה מביתם שבקיבוץ ניר עוז. אימו של מתן, עינב צנגאוקר, זעקה: "כולנו חטופים, איפה בן גביר כשאני צריכה אותו? בואו תעצרו אותי, אני אמא של חטוף. בושה".