בעקבות אלימות האוהדים: "היכל שלמה" בת"א נסגר לחודש

יומיים לאחר התקרית האלימה בין אוהדי הפועל ת"א והפועל חיפה בכדורסל, במהלכה תקפו הראשונים אוהדים יריבים, המשטרה הוציאה צו סגירה למקום: "המאבטחים לא לקחו חלק בהפסקת הקטטה, שזהו תפקידם"

צו סגירה לאולם "היכל שלמה"
צו סגירה לאולם "היכל שלמה" | צילום: דוברות המשטרה

המשטרה הוציאה היום (שני) צו סגירה לאולם הכדורסל היכל שלמה למשך 30 ימים, בעקבות תגרת האוהדים שהתרחשה ביום שבת, שהביאה לפינוי אוהדים לבית החולים. התקרית האלימה התרחשה בסיום משחק הכדורסל בין הפועל תל אביב להפועל חיפה, במהלכה הכו אוהדי הפועל ת"א אוהדים של הקבוצה היריבה באגרופים, בעיטות ומקלות.

בצו הסגירה של המשטרה נכתב כי הקטטה האלימה המשיכה אף מחוץ לאולם, "לאחר שעשרות אוהדי הפועל ת"א רדפו אחר אוהדים של הפועל חיפה, והחלו להכותם תוך שימוש בחפצים שונים, ובהם מקלות, כיסאות, חגורות ותופים, ותוך שאוהדי הפועל חיפה נסים על נפשם ורצים חזרה אל האולם. בעקבות הקטטנה נחבלו לכל הפחות שניים בראשם".

עוד ביקרה את המשטרה את כוחות האבטחה שנכחו באולם, "ולא טיפלו באירוע כראוי וכנדרש". נכתב כי המאבטחים "לא לקחו חלק בהפסקת הקטטה ובמניעת המשך הסלמתה, משעה שזה היה תפקידם".

בתוך כך, לאחר שחשוד ראשון במעורבות בתקרית נעצר אתמול בשעות הבוקר, המשטרה הודיע כי עצרה שלושה חשודים נוספים. עוד נמסר כי הוארך מעצרם של שניים מתוך ארבעת החשודים, ושניים נוספים שנעצרו ונחקרים כעת יובאו מחר לדיון בבקשה להאריך את מעצרם.

חשוד במעורבות בתקרית אלימה בין אוהדי הפועל תל אביב להפועל חיפה
חשוד במעורבות בתקרית אלימה בין אוהדי הפועל תל אביב להפועל חיפה | צילום: דוברות המשטרה

אתמול השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה לבחון צעד של סגירת האולם, וצעדים נוספים נגד אוהדי הפועל תל אביב בעקבות "מקרי האלימות החוזרים ונשנים מצדם". השר התייחס: "אכן, אין לי כוונה להכליל את כל אוהדי הפועל ואין לי ספק שיש מתוכם נורמטיבים אבל יש תופעה חוזרת ונשנית של אלימות אוהדי הפועל — הגיעה השעה לטיפול שורש".

ממועדון הכדורסל הפועל ת"א נמסר: "הפועל תל אביב המומה ומזועזעת מהאירועים שהתרחשו בסיום המשחק. האירועים מהווים התנהגות פלילית ואסור שיקרו. אין לזה מקום בספורט ולא יהיה לזה מקום אצלנו. האחריות על התנהגות וביטחון הקהל במשחקי הבית היא קודם כל שלנו וברור שנכשלנו. נדאג לנקוט בכל הצעדים על מנת לוודא שאירוע כזה לא יישנה. נדאג למצות את הדין עם כל אחד ואחד שהיה מעורב בתקרית. הפועל תל אביב לא תקבל אלימות ולא תשלים עם הימצאות של התנהגות עבריינית ביציעים".