פרש המשטרה שתועד מצליף במפגין בקפלן בשבת נחקר באזהרה במח"ש

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי "צוות תל אביב חקר אתמול באזהרה פרש משטרה בדרגת רב-סמל בכיר, בחשד לתקיפת מפגין במהלך הפגנה שהתקיימה בתל אביב ביום שבת האחרון"

מכת"זית מופעלת לעבר המפגינים נגד הממשלה ברחוב קפלן בת"א
מכת"זית מופעלת לעבר המפגינים נגד הממשלה ברחוב קפלן בת"א, בחודש שעבר | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (חמישי) כי פרש המשטרה שתועד מצליף באזרח במהלך הפגנה שנערכה בצומת קפלן בתל אביב בשבת האחרונה נחקר באזהרה. "צוות תל אביב חקר אתמול באזהרה פרש משטרה בדרגת רב-סמל בכיר", נמסר, "בחשד לתקיפת מפגין במהלך הפגנה שהתקיימה בתל אביב ביום שבת האחרון".

ביום שני, בפתח ישיבת סגל הפיקוד של משטרת ישראל, התייחס המפכ"ל יעקב שבתאי לאירועי המחאה במוצאי שבת ולאירועים האלימים שתועדו, ואמר: "ב-7 באוקטובר נפל דבר בישראל, נפער פצע גדול בלב העם. עלינו החובה למצוא את נקודת האיזון בין שמירה על החוק והסדר הציבורי ובין החמלה הנדרשת במצב המורכב והכואב אליו נקלעה המדינה. איש מאיתנו לא ייתן שתפגע אמו של חטוף או שייפצע אב שכול שבאו להביע את כאבם. עבודת המשטרה הייתה תמיד קשה ואפילו כפוית טובה - ומעתה היא תהיה קשה עוד יותר".

"מנגד", הוסיף המפכ"ל, "לצערנו, קבוצה שאינה נמנית עם משפחות החטופים הצליחה לגרור אותנו לתמונות שאנחנו לא רוצים לראות; לא עמדה בסיכומים שהוגדרו ועוררה את הפרובקציה תוך עימות עם השוטרים. לקבוצה זו אני קורא, בואו נשמור יחד על הסדר הציבורי והכללים על מנת לאפשר את זכות המחאה באיזון הולם וראוי מבלי לפגוע בשגרת החיים של מאות אלפי תושבים".

עימותים בין מפגינים לשוטרים בהפגנה נגד הממשלה בקפלן בת"א
עימותים בין מפגינים לשוטרים | צילום: איתי רון, פלאש 90
עימותים בין מפגינים לשוטרים בהפגנה נגד הממשלה בקפלן בת"א
עימותים בין מפגינים לשוטרים | צילום: איתי רון, פלאש 90

עוד אמר רנ"צ שבתאי: "אני קורא לכל מפקד, אנחנו שולחים את שוטרינו למשימה מורכבת זו. השוטרים הללו עושים עבודת קודש במסירות אין קץ. ניתן להם את כל הכלים להתמודד עם המשימה ונהיה לצידם. עלינו להתבונן לא בהמון, אלא באדם שעומד מולנו ולעשות הכל כדי לשמור על החוק, אבל חשוב עוד יותר, לוודא שהאדם שעומד ממול, יחזור בריא ושלם לביתו. נמשיך להתעלם מהקולות הפוליטיים המנסים לגרור את המשטרה לויכוחים מפלגים ונמשיך לפעול מתוך נאמנות למדינה. זוהי משימה מורכבת מאין כמוה אבל אני סומך על מפקדי ושוטרי משטרת ישראל שיעמדו בה".