מלחמת ארגוני הפשע: רימון הושלך בבניין מגורים בת"א

המשטרה מעריכה כי זריקת הרימון קשורה לסכסוך בין ארגוני הפשע של יוסי מוסלי וערן חייא. מדובר בפעם החמישית שאירוע כזה קורה השבוע במסגרת המאבק, שהסלים בעקבות הגשת כתב אישום נגד חוליית מחסלים שניסתה לפגוע באלי מוסלי

משטרת ישראל
ניידת משטרה (תמונת אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

רימון רסס נזרק הלילה (שישי) לעבר בניין מגורים בצפון תל אביב. המשטרה מעריכה כי זריקת הרימון קשורה בסכסוך בין ארגוני הפשע של יוסי מוסלי וערן חייא. כוחות משטרתיים רבים נמצאים במקום. אין נפגעים בנפש.

זה הרימון החמישי שנזרק השבוע במסגרת הסכסוך, אשר מטופל על ידי ימ"ר תל אביב. על פי ההערכה, היום זרקו את הרימון אנשי חייא לעבר אנשיו של מוסלי. המלחמה בין הצדדים הסלימה לאחרונה בעקבות הגשת כתב אישום נגד חוליית מחסלים שניסתה לפגוע באלי מוסלי. מאז נזרקו רימונים משני הצדדים לעבר מקורבי של שני הצדדים.

\

Screenshot 2023 05 05 214424
יוסי מוסלי וערן חייא | צילום: חדשות 13

כאמור, לפני יותר משבוע, הוגש כתב אישום נגד 7 נאשמים תושבי המרכז, השייכים לחבורת חייא, שקשרו קשר לפגוע במוסלי באמצעות מטען חבלה במשקל 4 ק"ג של חומר נפץ בחודש שעבר. כתב אישום מגלה כי ראש ארגון הפשע ערן חייא שנמצא בחו"ל הוא שקשר קשר עם עד המדינה - כדי שיחסל את מוסלי.

על פי החקירה, ניסיון החיסול היה אמור להתבצע באמצעות זריקת מטען חבלה מתחת לרכבו המשוריין של אלי מוסלי. מכתב האישום עולה כי עד המדינה הוא זה שתצפת והיה אמור לבצע את תכנית הרצח, אמנם בסופו של דבר נעצר, שיתף פעולה עם המשטרה וחשף את התכנית. על פי כתב האישום, השבעה חולקו לשתי חוליות - הראשונה אספה מודיעין, בכך שעקבה והתחקתה אחרי תנועותיו של מוסלי, והשנייה סיפקה את אמצעי החבלה.