בשורות מצוינות לטסים מזרחה - עומאן תאפשר מעבר של חברות תעופה ישראליות בשטחה האווירי

בעקבות האישור טיסה ישירה להודו תארך רק 5 וחצי שעות במקום 8 וחצי וטיסה ישירה לתאילנד תארך 8 וחצי שעות במקום 11

Phra Nakhon Si Ayutthaya תאילנד
הטיסות לתאילנד מתקצרות | צילום: Sasin Tipchai from Pixabay

לאחר חודשים של משא ומתן בין משרד החוץ לבין הרשויות בעומאן, הודיעה היום עומאן כי תאפשר לטיסות של חברות תעופה ישראליות לעבור בשטחה האווירי.

עד כה רק חברות תעופה זרות יכלו לטוס מעל השטח האווירי של עומאן ולקצר בכך את זמן הטיסה למזרח ביותר משעתיים.

"מדובר בבשורה מאוד משמעותית לטסים מזרחה שכוללת קיצור זמן הטיסה והוספת קווים חדשים" מסביר יותם אביטן, הבעלים של אתר 'חדשות התעופה' "המרוויחה הגדולה צפויה להיות לפחות בשלב ראשון אל על עם חסכון משמעותי בעלות הפעלת הקווים לתאילנד. באופן ״אבסורדי״ עד היום אל על לא הציעה את קו הטיסה הכי קצר לבנגקוק למשל אלא דווקא טיסת קונקשן של רויאל ג׳ורדניאן דרך עמאן. מעכשיו אל על תוכל להציע את הטיסות הקצרות ביותר שקיימות למזרח (כ-8.5 שעות).

Ykcbeo
הטיסה צפויה להתקצר בכשלוש שעות. חוף בתאילנד

 

הטיסה הראשונה בנתיב המקוצר תצא היום, 26.2, בערב

חברת אל על שמחה לבשר על קבלת אישור רשמי מרשות התעופה של עומאן לטוס מעל למרחב האווירי של עומאן.
הטיסה הראשונה שתטוס בנתיב מקוצר היא טיסת ly083 מתל אביב לבנגקוק והיא תמריא היום, יום א' ה-26.2, בשעה 20:15. אורך הטיסה המשוער כ-8 שעות .
מנכ״לית אל על דינה בן-טל גננסיה: אל על גאה להיות חברת התעופה הישראלית הראשונה שתטוס מעל שמי סעודיה ועומאן, ולקחת חלק פעיל בהיסטוריה של מדינת ישראל. אני רוצה שוב להודות לממשלת ישראל על ההישג החשוב הזה שיאפשר לנו להעניק חווית טיסה טובה יותר לקהל לקוחותינו״.

 

כתבות נוספות ב-mood תיירות

 

בקרוב קוים מתחדשים וחדשים

בתגובה להודעת עומאן על אישור מעבר טיסות חברות תעופה ישראליות בשטחה האווירי, מספר חברות תעופה ישראליות, בהן, אל על וארקיע כבר בוחנות פתיחת נתיבים חדשים.

מאל על נמסר בתגובה: ״חברת אל על מברכת את  ממשלת ישראל על ההישג הגדול והמשמעותי עבור עם ישראל וחברות התעופה הישראליות. הסכמי אברהם ממשיכים להביא בשורות מצוינות ואנו שמחים להיות חברת התעופה שתישא את דגל ישראל מעל שמי סעודיה ועומאן. מתן קבלת האישור ממדינת עומאן, יאפשר לחברה, לקצר חלק מנתיבי הטיסה למזרח הרחוק וכן יאפשרו לחברה לבחון פתיחת נתיבים חדשים כגון אוסטרליה, ואף לשוב ולטוס להודו״.

מחברת ארקיע נמסר כי היא נערכת לחדש את טיסותיה לגואה ולקוצי'ן שבהודו ואף שוקלת להוסיף יעד חדש לבומביי. כמו כן, נערכת ארקיע נערכת להפעיל קו טיסות ישירות לסרילנקה.

Goa חוף בגואה הודו
ארקיע הודיעה כי תחדש את הטיסות לגואה

 

האם האישור ישפיע גם על מחירי הכרטיסים?

האישור יאפשר לחברות התעופה הישראליות להתחרות באלו הזרות, אולם לצד קיצור שעות הטיסה האם המהלך עשוי גם על הוזלת עלויות הכרטיסים?

יותם אביטן פחות אופטימי: "לצערי, למרות כל הדיבור או הציפייה בנושא אני לא צופה ירידת מחירים. אני מעריך שההיצע (הגבוה) והביקוש ימשיכו להכתיב את המחירים בשוק שצפויים לשמור על רמות גבוהות יחסית.

מאידך, יש תקווה שבטווח הרחוק ההכרזה גם תמשוך חברות תעופה נוספות מהמזרח כמו וייטנאם, פיליפין או סינגפור איירליינס שיגדילו את ההיצע, רמת השירות ואולי אפילו יורידו את המחירים לקהל הישראלי".