חופשה משפחתית בגליל העליון, ממש על הדרך לשלג בחרמון

אגם סודי, בית קפה חמוד, טיילת יפיפיה, פריחת נרקיסים ומפגש עם איילים בטבע. עמנואלה בינר נסעה לסופש משפחתי בכפר סאלד, כדי להיות קרובה לשלג בחרמון, ועל הדרך גילתה הפתעות לא מתוכננות

Aiauzi

עמנואלה בינר היא עורכת המגזין מיס מנדלה

לינה בכפר סאלד

בחרנו להתמקם בבית ההארחה "בכפר - אירוח כפרי" של קיבוץ כפר סאלד, שנמצא רק חצי שעה מהחרמון. כך היה אפשר לשלב בין גיחה קצרה לחרמון ובין יום טיולים מלא בגליל העליון, קרוב לבית ההארחה.

זהו בית הארחה קיבוצי חמוד, עם חדרים למשפחות. החדרים עצמם די בסיסיים, מיטות פשוטות ומטבחון קטן עם מקרר וקומקום, אבל יש המון מדשאות מסביב, מנגל ובאופן כללי אווירה של חופשה בקיבוץ. אם אתם נוסעים עם חברים או בני משפחה נוספים, הדשא שמחוץ לחדרים יספק להם תעסוקה בלי בעיה.

כפר סאלד
כפר סאלד | צילום: עמנואלה בינר

גן הפסלים של צביקה

ממש בכניסה לכפר סאלד, שוכן גן הפסלים של צביקה. צביקה, חבר הקיבוץ ואמן, יוצר דמויות מתכת ממוחזרת של כלים חקלאיים, בהם ממשולבים בהם חלוקי נחל . הפסלים הם של אנשים ובעלי חיים הצופים אל נוף החרמון המושלג כעת, עמק החולה והרי נפתלי.

כתבות נוספות ב-Mood תיירות

שמורת נחל רחום
שמורת נחל רחום | צילום: עמנואלה בינר

שמורת נחל רחום ודרך הפטרולים

טיול קצר ברחובות של כפר סאלד יביא אתכם למסלול הליכה עם נופים יפים של כל הסביבה, פריחה ומפגש עם בעלי חיים רבים כולל איילים!

שמורת "נחל רחום" היא שמורת טבע המשתרעת במורדות הגולן, בין קיבוץ שמיר בדרום לקיבוץ כפר סאלד. זוהי שמורה עם נוי "סוואנה" המאפיין הכוללת עצי שיזף מצוי אלה אטלנטית, לבנה רפואי שקד קטן-עלים כמו גם מספר מעיינות קטנים לאורך נחל רחום ונחל ברכה. מהקיבוצים שמיר וכפר-סאלד יוצאות דרכי עפר קצרות ולא מסומנות המאפשרות גישה קצרה יותר לתחום השמורה

אנחנו התחלנו את המסלול ממש מתוך הישוב, ההליכה ברחובות הובילה אותנו לעליה ולשביל סלול בצמוד לגדר הישוב. לאחר הליכה לאורך הגדר הגענו לשער פתוח וממנו התחלנו את המסלול. הלכנו במסלול כשעתיים עם מספר עצירות לתצפית, טיפסנו לגובה ובדרך פגשנו שיירות של ג'יפים. צעדנו בין שלוליות ופרחים, ולבסוף ירדנו והגענו חזרה אל בית ההארחה. המסלול הינו  מעגלי, ומתאים מאוד לטיול משפחתי.

שמורת נחל רחום
שמורת נחל רחום | צילום: עמנואלה בינר

לפעמים פוגשים איילים, ולפעמים פרות | צילום: עמנואלה בינר

האגם הנעלם בכפר סאלד

סיור רגלי נוסף באזור של בית ההארחה הוביל אותנו בשביל צר אל אגם קטן. זהו האגם הנעלם בכפר סאלד, פינה יפה של טבע עם אגם ושולחנות פיקניק, ברווזים ששטים במים, הטבע משתקף במי האגם, וכל מה שנשאר זה לפרוש מפה ולעשות פיקניק. רוב הסיכויים שתהיו לבד, זה כנראה הקסם של אגם סודי. אפשר להגיע אליו גם בסיום של המסלול בשמורת רחום, האגם נמצא ממש בצמוד למתחם של בית ההארחה.

רוצים עוד אגם? - בחלק הצפוני של כפר סאלד יש אגם נוסף בשם אגם קרעון, לצד האגם יש דשא ועצים נותני צל וגם בו נחמד לעצור לנוח.

האגם הנעלם בכפר סאלד | צילום: עמנואלה בינר

האגם הנעלם בכפר סאלד

תל אנפה

כעשר דקות מבית ההארחה נמצא תל אנפה, מסלול קצר שמתאים לכל המשפחה אשר בחודש ינואר, ממש כעת, יש בו פריחה של נרקיסים. אבל גם אם הגעתם לשם ואין נרקיסים, אפשר לעשות בו מסלול מעגלי קצר נוח עם תצפית יפה על הסביבה ולעצור לפיקניק. בתל עצמו יש שירדים ארכיאולוגים של  עיר מהתקופה ההלניסטית. מקום יפה ולא עמוס – מה עוד אפשר לבקש?

איך מגיעים: תל אנפה (תל אל אח'דר בערבית- התל הירוק) ממוקם על כביש 918, מדרום לקיבוץ כפר סאלד. יש חנייה מסודרת ממערב לכביש.

תל אנפה | צילום: עמנואלה בינר

תל אנפה

בית קפה מעיונה

אחרי שהצטלמתם בתל אנפה, תמשיכו עוד חמש דקות ברכב ותגיעו אל הישוב עמיר. כמו בכל טיול, מגיע הרגע שהבטן מקרקרת, וזה הזמן לנשנוש קל. בעמיר ישנו בית קפה חמוד בשם "מעיונה", שקם על שרידיו של מחסן התבואות בישוב, ואחרי שיפוץ הפך לבית קפה עם אווירה נעימה ואוכל טעים. בית הקפה פתוח בכל ימות השבוע ואפשר להתעדכן באינסטגרם לגבי אירועים מיוחדים במקום. יש שם מאפים, סלטים, עוגות וסנדוויצ'ים וליד יש גם מגרש משחקים. זה הזמן למנוחה מהמנוחה.

שעות פתיחה: א-ה 8:00-16:00 שישי שבת 8:00-15:00

ליד בית הקפה יש פוד טראק בשם העגלון שמתמחה בחומוס, אבל פתוח רק באמצע השבוע.

טיילת עמי
טיילת עמי | צילום: עמנואלה בינר

לסיום מומלץ לקנח בטיול קצר בטיילת עמי, שביל הליכה נגיש לאורכו של נהר הירדן. ניתן להתחיל את ההליכה בשביל מכפר בלום או משדה נחמיה ואפשר ללכת לאורכה או סתם לעצור באמצע הדרך ולפרוש שמיכה או מחצלת מול המים. אם אתם באים עם ילדים קטנים וזכרתם לקחת אתכם קורקינט, תזכו בנקודות בונוס כשהם ירכבו בשמחה לאורכה של הטיילת. בשישי שבת פועלת בטיילת עגלת קפה בשם "קפה מיכאל", עגלת קפה צמחונית-טבעונית.

אחרי שהתעייפתם אתם יכולים לחזור לבית ההארחה עייפים ומרוצים. ללא ספק יום מלא ומעניין!