אחרי שנים של פיתוח עין יהודה (עין הנצי"ב) נפתח מחדש לציבור המטיילים

3 בריכות טורקיז מחכות לכם מחדש: המטיילים המגיעים לעמק המעיינות יוכלו כעת לבקר בגן לאומי עין יהודה (עין הנצי"ב) שעבר תהליך של שיקום ופיתוח בעלות של כ-6.5 מיליון ש"ח

הגן הלאומי עין יהודה
הגן הלאומי עין יהודה | צילום: שי אייזקס, רשות הטבע והגנים

הגן הלאומי עין יהודה, הידוע גם בשם עין הנצי"ב, על שם קיבוץ עין הנצי"ב הסמוך, נפתח השבוע מחדש לאחר תקופה ארוכה של שיקום, פיתוח והסדרת האתר.

זהו אחד המעיינות היפים והאהובים על המטיילים בעמק המעיינות.

המטיילים יוכלו ליהנות משלושה מתחמי מים שונים בגן הלאומי, בריכת רחצה עמוקה עם שירותי הצלה, בריכת שכשוך רדודה ומונגשת גם לקטנטנים, ובריכת שכשוך נסתרת עם מפלון. כמו כן, הותקנו באתר מלתחות, שירותים, שולחנות פיקניק, ספסלי ישיבה ומרכז שירות למטייל. בנוסף, הוסדרה חניה לטובת ציבור המבקרים (100 חניות).

גן לאומי עין יהודה
גן לאומי עין יהודה | צילום: שי אייזקס, רשות הטבע והגנים

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

השקעה של כ-6.5 מיליון ש"ח בפיתוח והנגשה

המעיין, שנמצא בתוך שטחו של הקיבוץ, משך אליו המוני מבקרים ששמחו להתרענן במי הטורקיז שלו, אך כמות המבקרים הרבה במקום יצרה לקיבוץ בעיות תפעוליות ובטיחותיות, והקיבוץ, יחד עם המועצה האזורית עמק המעיינות פנו אל רשות הטבע והגנים שתיקח את המקום תחת אחריותה. הרשות נענתה לבקשה, מתוך מחשבה שכך יונגש המקום לקהל רחב יותר ובצורה בטוחה יותר.

המקום הוכרז כגן לאומי, ומרגע זה רשות הטבע והגנים הייתה מחוייבת לאחריות מלאה על המקום. למרבה הצער, המעיין כפי שהיה לא מסוגל היה להכיל בצורה בטוחה וטובה את כמויות האנשים שהגיעו אליו.

במשך מספר שנים, השקיעה הרשות משאבים רבים כדי להסדיר את הגן ולהנגישו לציבור באופן בטוח, בתיאום עם המועצה האזורית עמק המעיינות וקיבוץ עין הנציב. זאת לאחר שבמשך שנים רבות היו בעיות בטיחותיות, תחזוקה ונגישות באתר.

ההשקעה בפרויקט הסתכמה בכ-6.5 מיליון ש"ח, שמומנו באופן משותף על ידי רשות הטבע והגנים והקרן לשמירה על השטחים הפתוחים.

מפלון בגן לאומי עין יהודה
מפלון בגן לאומי עין יהודה | צילום: שי אייזקס, רשות הטבע והגנים

 

כניסה חינם בהרשמה מראש

בשלב ראשון, הכניסה לגן הלאומי תהיה ללא תשלום והמבקרים מוזמנים להגיע וליהנות מבריכות הטורקיז המרהיבות ומחוויית ביקור נעימה, מרעננת ובטוחה.

חשוב לציין כי הכניסה לגן הלאומי תהיה רק ברישום מראש באתר, מכיוון ששטח הגן אינו גדול ויכול לקלוט מספר מצומצם של מבקרים בו זמנית. ללא הרשמה מראש, לא תתאפשר כניסה למתחם. האתר יהיה פתוח בימים א' עד ו' בלבד היות וקיבוץ עין הנציב הינו קיבוץ דתי.

איך מגיעים: בווייז: גן לאומי עין יהודה (המעיין נמצא בםאיו הצפוניים של קיבוץ עין הנצי"ב בעמק המעיינות)

שעות פתיחה בקיץ:  א'-ה' 8:00-17:00 (כניסה אחרונה ב-16:00), יום ו' 8:00-16:00 (כניסה אחרונה ב-15:00).