מי טורקיז צלולים: החופים הכי יפים באיים המערביים של יוון

קורפו, לפקדה, קפלוניה וזקינתוס הם חלק מהאיים היוניים, קבוצה של כ-40 איים יווניים הנמצאים ממערב ליוון בים היוני. האיים מנוקדים בחופים משגעים, עם מים בגוון טורקיז. בחרנו 4 חופים מטריפים, אחד בכל אי

Paleokastritsa,קורפו יוון,
זה לא תאילנד - זה קורפו | צילום: שאטרסטוק

חוף קתיסמה, לפקדה

האי לפקדה התברך בחופים מהממים, חלקם כרוכים בירידה וטיפוס חזרה וחלקם נגישים.

שני החופים המרשימים והמפורסמים הם פורטו קציקי Porto Katsiki (שיש אומרים שהוא החוף הכי יפה ביוון) וחוף אגרמני Ekgremni שניהם שוכנים בדרום מערב האי וידועים בזכות מצוקים לבנים ומי טורקיז צלולים, אולם הגישה אליהם איננה נגישה.

לעומת זאת חוף קתיסמה Kathisma Beach, שנמצא בצפון מערב האי, הוא חוף נגיש ולא פחות יפה מאחיו הדרומיים.

זהו חוף ארוך ורחב, שגם זכה למים בגוון תכלת- טורקיזי שאינם נופלים מהמלדיביים.

יש לחוף חנייה מוסדרת ושלל ברים ומסעדות, ממש לאורך החוף. בחוף עצמו ישנם כסאות ושמשיות בתשלום, אפשר גם להזמין שתייה ואוכל.מי שרוצה יכול לשבת לאכול באחת מהמסעדות, לכל מסעדה או ביץ' בר כזה יש גם בריכה, מקלחות ושירותים. כך שבהחלט אפשר לבלות שם יום שלם.

חוף קתיסמה גם קרוב לכפר החמוד, איוס ניקיטאס, בו תמצאו מבחר טברנות ובתי קפה.

מי טס ללפקדה: ארקיע (פעם בשבוע). אפשר גם להגיע ברכב מאתונה (4 שעות נסיעה).

חוף קתיסמה Kathisma Beach לפקדה
חוף קתיסמה Kathisma Beach | צילום: מיכל בן ארי מנור

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

פליאוקסטריצה, קורפו

פליאוקסטריצה Palaiokastritsa הוא לא חוף בודד, אלא איזור ומפרץ בקורפו, שמכיל בתוכו אין-ספור חופים נפלאים. פליאוקסטריצה נמצא כחצי שעה מהעיר קורפו, בצד המערבי של האי.

קו החוף של פליאוקסטריצה, מלא מפרצונים קסומים, מערות חבויות אליהן מתנפצים הגלים ומי תכלת צלולים שלא מביישים את חופי תאילנד. דרך מומלצת לחוות ולגלות את האזור היא לשכור סירה מחוף Agios Spiridon Beach ליום שלם, לשוט בין המפרצונים והמערות ולקפוץ למים בלב הים.

לאחר שמיציתם את הבילוי בחוף, אפשר לעלות לנקודת תצפית מרהיבה בשם Bella Vista Viewpoint ולשתות בירה אל מול השקיעה או לבקר במנזר של פליאוקסטריצה לתצפית מרהיבה נוספת.

מי טס לקורפו: נאוס וישראייר

מרינה להשכרת סירות בפליאוקסטריצה agios spiridon
מרינה להשכרת סירות בפליאוקסטריצה agios spiridon | צילום: רינת שוורץ

 

חוף נבגיו, זקינטוס

חוף נבגיו Navagio באי זקינטוס, האי השלישי בגודלו באיים היוניים, הוא אחד החופים המקסימים ביוון.

גם הוא מתאפיין במי טורקיז צלולים ומוקף בצוקים לבנים המבודדים אותו והופכים אותו לכזה שהגישה אליו היא רק דרך הים. בשנת 1983 נסחפה אליו ספינה שהבריחה סיגריות ואלכוהול ומכאן הוא קיבל את כינויו "חוף הסירה הטרופה" או "חוף המבריחים". אלפים שטים אליו בסירות כדי לראות את יופיו.

בספטמבר 2022, לאחר רעידת אדמה בעוצמה של 5.4 בין קפלוניה לזקינתוס, התרחשה מפולת אדמה בחוף והוא היה סגור במשך כל הקיץ של שנת 2023. בקיץ הנוכחי סירות יוכלו להתקרב לחוף אך לא תתאפשר שחייה ליד החוף עצמו.

אפשר להנות מיופיו של החוף גם מלמעלה, בתצפית מרהיבה (עדיף בשקיעה). שימו בווייז: Shipwreck Viewpoint ולכו בשביל בין שיחי צמחייה נמוכה עד קצה המצוק.

חוף נבגיו, זקינטוס
חוף נבגיו, זקינטוס | צילום: גלית ויינברג

 

חוף מירטוס, קפלוניה

קפלוניה הוא האי הגדול ביותר מקרב האיים היוניים ואחד היפים בהם.

חוף מירטוס Myrtos, הממוקם בצפון האי, מככב בדר"כ ברשימת עשרת החופים הכי יפים ביוון והוא אחד החופים הכי מפורסמים בקפלוניה.

זהו חוף חולי ארוך השוכן במפרץ במערב האי, מוקף צוק גבוה. אפשר להגיע אליו עם רכב והנסיעה אליו נפלאה בפני עצמה וחולפת בנוף יפהפה.

זהו חוף חולי עם חלוקי אבן לבנים שמוסיפים ליופיו ומעטרים את מי הטורקיז שלו. אפשר ומומלץ לתצפת עליו גם מלמעלה, במיוחד בזמן השקיעה.

החוף מוסדר עם חניה, מיטות שיזוף ושמשיות.

מי טס לקפלוניה: סאן דור

Myrtos,beach,,kefalonia,,חוף מירטוס, קפלוניה
חוף מירטוס, קפלוניה | צילום: שאטרסטוק